Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 29 februari 2012

Mycket oro för ingenting

Jag fann en påminnelsefaktura i röran på mitt skrivbord. Påminnelsen avsåg en nyckelbricka och vad jag visste så hade jag ingen nyckelbricka. Aldrig haft nån. Jag kollade igenom mina räkningar från förra året och hittade ingen räkning från det här företaget där heller. När jag kollade upp dem på nätet hade de minst sagt ett tvivelaktigt rykte och det var mycket bluff och båg inblandat om man läste de myriader av inlägg på sajter som rejta och liknande.

Så med en påminnelse på skrivbordet ringde jag till företaget, beredd på en fajt och konstaterade att:
1: Jag har fått en påminnelse men inte fått en huvudfaktura.
2: Aldrig haft en nyckelbricka överhuvudtaget
3: Inte kan dra mig till minnes att jag någon gång talat med någon representant för deras företag. Än mindre ingått något kontrakt.

Pontus i andra sidan telefonledningen konstaterade att jag har fått en gratisbricka skickad till mig 2009. Och eftersom jag betalat räkningen 2010 (vilket jag kanske gjort av bara farten då då.) så fick jag en ny faktura i slutet av 2011 som jag inte betalade och därför fått en påminnelse i början av 2012. När jag påpekade att jag inte var intresserad av ett fortsatt abbonnemang fick jag lugnt beskedet att då var det bara att riva fakturan så strök de mig i sitt register och så var saken ute ur världen. Så lätt.

På ett sätt är jag lättad, men när man byggt upp irritation och förväntar sig det värsta och laddat för en riktig omgång och allt går smidigt och lätt. Då är det ändå lite otillfredsställande. Ett litet antiklimax.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar