Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 14 februari 2012

Konst till salu.

För elva år sedan målade jag en tavla som blev en klar favorit bland alla de tavlor jag målat. Den har alltid i alla mina lägenheter haft en hedersplats.

Jag har haft den på utställning och vid ett flertal tillfällen har vänner, bekanta och folk jag inte känner visat ett intresse för just denna tavla. Jag har dock sagt att jag aldrig ska skiljas med den... Men...

Men så igår satt jag och åt lunch. Tavlan hängde där i köket och jag satt och tittade på den. Och jag insåg att jag tittat klart på den nu. Jag tycker fortfarande den är fin. Det är inte det. Och jag säljer den inte i stor monetär nöd. Jag har helt enkelt tittat klart på den och det är dags att jag hittar ett nytt hem åt den trasiga dockan.

Såhär ser den ut.



Jag tänker inte sätta ett pris. Men hör gärna av er om ni är intresserade. Inte gärna skambud. Det kommer inte bli någon auktion eller något sånt, jag vill helt enkelt att den ska hänga på en annan vägg nånstans där någon tittar på den.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar