Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 4 maj 2012

Big Ork Coach

Jag har ett Bloodbowl-lag. Jag spelar orcher och nu har jag äntligen fått hem och fått målat min coach. Att ha en figur som representerar coachen är valfritt men när jag såg figuren på nätet var det självklart att den skulle stå hotfullt vid sidan om plan när jag spelar matcher.

Såhär såg han ut när han bara var basad.


Och såhär såg han ut när han var klar:


Jag har kollat på en del youtubefilmer om tips och tricks när det kommer till figurmålning och ville testa en del av dem. Jag blev väldigt nöjd med de grönglödande runorna på svärdet.


Jag blev också glad över manteln som är ihopsydd av hudarna från fallna fiender (motståndarlag).


Jag var tvungen att ta en närbild framifrån också men mobilen ville inte sätta skärpan där jag ville. Men jag visar den ändå.


Man får en bra uppfattning om hur det ser ut. Det enda jag inte är jättenöjd med är de ljuslila highlightstrecken men de duger. Nu har jag en Big Ork Boss till mitt lag. En i rätt färger och allt.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar