Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 31 maj 2012

Lugnet och upprymdheten

Jag har druckit två koppar kaffe. Jag sitter i ena hörnet av vår stora soffa och läser en bok. Den tomma koppen står kvar på det lilla bordet vars skiva inkräktar över armstödet jag lutar mig mot. Resten av soffan är upptagen av två sovande katter. Den tredje har tagit vår fåtölj i besittning.

Jag hade musik igång när jag började läsa. Den har sedan länge tystnat och det ena som hörs nu är sporadiskt fågelkvitter från det öppna sovrumsfönstret och ett konstant svagt surrande från köket.

Det är så lugnt och fridfullt och ändå är jag i min rofyllda sinnesstämning fullkomligt upprymd över den bok jag läser.

Att jag ens tagit en paus i mitt läsande för att skriva detta är svårförståeligt. Jag måste läsa vidare.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar