Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 15 maj 2012

Sooz! Den målande orkcoachen!

Igår var min syster på besök större delen av dagen och det är alltid kul. Efter en god frukost ihop så satte vi igång med att måla ihop. Nu är ju jag den ende av oss som spelar figurspel men det pilliga målandet är något som min syster gillar. Och hon är hyfsat bra på det också.


Nu skrev jag ju i det föregående stycket att jag är den ende av oss som spelar figurspel och det är ju rätt med viss modifikation. Lagom till fikat så spelade vi hennes första match Bloodbowl någonsin. Jag vann. Men inte med mycket. Nu är hon inne i processen att hitta ett lag att måla och spela själv. Jag ser fram emot hennes försök till revansch med sitt eget lag.


Eftersom jag hade mitt ena lag utlånat fick jag köra på proxy med delar av min empirearmé. Mina blitzers hade gevär. Mina catchers hade armborst. Alla linemen hade spjut och mina kastare kånkade runt på kanonkulor. Kanske var det det som gav dem övertaget mot orkerna min syster coachade.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar