Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 15 mars 2011

Efter flera dagars frånvaro

Jag har arbetat intensivt de senaste dagarna på att fixa med Sommarkattsyndikatet och valde att ge ut den med Books on Demand. När jag skrev den och var klar så var boken på cirka 190 sidor.

Efter jag var klar med typografi, korrekturläsning, revidering och boken hade fått de mått den ska ha i tryck landade jag på överraskande 356 sidor. Jag har kollat i böcker i min bokhylla som är så tjocka och jag måste säga att jag är imponerad över mig själv.

När boken kommer så tänkte jag först ha ett litet jippo men eftersom jag inte får en massa gratisex att sälja som jag behagar och jag inte har en massa ihopsparat att lägga ut får jag helt enkelt bara hålla en liten fest istället.

Jag har redan i huvudet börjat på nästa bok. Än så länge är det bara virrvarr även om vissa saker börjar framträda tydligare. Jag tänkte att den här gången ska jag prova det där med research. Jag tänkte mig gå ner mer på djupet direkt i mina karaktärer. Skriva om dem ingående. Deras stjärntecken och favoritskådespelare. Intervjua dem.

Jag behöver intervjua pensionärer och ett gift lesbiskt par. Jag kommer behöva hjälp av en eller fler cineaster och musikälskare. Jag tänker fotografera. Jag tänker skissa. Klippa i tidningar med mera.

Jag hittade en sajt igår ( berättarskolan ) som nog kan hjälpa mig väldigt mycket. Så det inte tar nästan fyra år för nästa bok att bli klar.

Jag tänkte också eventuellt köpa ett program som heter scrivener som är gjort för författare. Det kanske kan hjälpa mig hålla skrivbordet i ordning.

Men idag ska jag inte sätta igång. Idag tänker jag gå på en lång promenad innan jobb. Men det är klart...
Det kanske räknas som jobb det med...


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar: