Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 31 mars 2011

Ett program utan slut sökes

När jag och Leona går och lägger oss tar vi ofta och lyssnar på en podcast. Något intressant att lyssna på sådär i slutet på dagen. Det finns ett problem med detta. Man somnar alltid innan slutet. Och någonstans i mitten av podcasten börjar det bli mer eller mindre osammanhängande. Ni vet där man liksom somnar och vaknar och slumrar till utan att vara riktigt medveten om det.

Helt plötsligt kan det ha gått ett par minuter och det någon pratar om kan ha ändrats ett flertal gånger. Halvt vaken undrar man vad i helvete de snackar om...

Man missar slutet och tänker att man ska lyssna klart på programmet i vaket tillstånd. Men det blir aldrig av. Början på programmet har man ju hört så då lyssnar man bara halvhjärtat. Helt plötsligt är man inne på okänt territorium och anade det inte. Man blir förvirrad.

Inte heller passar det att somna till en ljudbok. Var i boken somnade jag? Hur långt kom jag? Hände det där verkligen eller drömde jag om boken inatt?

Jag efterlyser ljudböcker eller podcasts specifikt designade att somna till men som fortfarande är intressanta. Eller i alla fall inte meningslösa. Visst... Det finns avslappningsövningar men de är inte så roliga och intressanta. Efter en veckas instruktioner om att jag ska spänna mina tår för att sedan slappna av i dem tröttnar jag nog. Jag vill ha ett intressant program med ett helt och hållet meningslöst slut som det inte gör något att missa. Är det för mycket begärt?


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar