Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 17 mars 2011

Jag är pyntad




Jag har fyra tatueringar. Jag vill ha fler. Men den längtan efter nytt bläck jag har känt i några år börjar lägga sig till ro. Mer utsmyckning kommer bär det kommer liksom. Jag vet att jag inte har råd just nu. Pengar behövs till annat. Och köer blir längre och priserna stiger. Jag hoppas lite grann att det rör sig om en tatueringsbubbla som kommer spricka om ett tag.

Det är en utställning om tatueringar och människorna som är smyckade utav dem på Dunckers kulturhus just nu och jag är sugen på att gå nästa vecka. Man kanske får inspiration. I mitt tycke så är tatueringar något som, hur mainstream det än blir ändå har kvar lite av sin magi.








Två av de fyra...

5 kommentarer:

  1. Som jag skrev i en annan blogg, tatueringar bildar en tavla över de resor vi gör i livet.

    SvaraRadera
  2. Ja du då sitter vi samma båt. Med långt över hundra timmar under nålen så tar det inte slut. En och en halv tight sleeve, större delen av ryggen, ner på bröstet och lite på vaden så går det inta att sluta. I arton års tid har jag byggt, men kostnärer fråna alla möjliga länder. Magiskt skoj :)! Har en ny tid 8 april, yay!!! Lycka till :)!

    SvaraRadera
  3. Det är nästan 14 år sedan jag gjorde en sist men i slutet av månaden är det dags! :-D

    SvaraRadera
  4. Alltid lika intressat att läsa dina texter.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att det är magiskt. Själv har jag bara en liten och lite hemlig, men den är min hemlighet och min magi. Jag tittar på den för styrka ibland.

    SvaraRadera