Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 30 mars 2011

Livet ner i lådor

Om tre månader flyttar vi som jag tidigare nämnt. Nästa tisdag ska jag till tippen med en massa onödiga saker som vi aldrig använder och som inte får plats i den nya lägenheten. Bäddsoffan jag köpte på blocket som inte är bekväm och som katterna klöst armstödet på... Slängas. Elgrillen jag fick av mormor och morfar när jag flyttade till min första lägenhet 2001 och som jag använt två gånger... Slängas. En gammal stereobänk vi inte använder för att den är sliten och vi inte har en stereo... Slängas. Det finns mycket mer. Det ska bli skönt att bli av med det. Det ligger också lådor med böcker på vinden. De ska inte slängas. De skänker jag bort.

Sen har vi en massa plats över för den mängd kartonger som vi kommer packa ner vårt bohag i. Våren kommer gå åt till packande, packande och mer packande. Man har ju alltid mer saker än vad man tror. Men är man ute i god tid så hoppas man att det inte kommer bli så farligt när flytten kommer. Men man glömmer alltid något. Det finns alltid saker som aldrig hamnar i en kartong av olika anledningar. Det ska skrivas på lådorna i vilket rum de hör hemma i hopp om att det ska bli lättare att packa upp, men mot slutet av packningen blir det alltid svårare att sortera. När man har småplock från alla möjliga rum i lådorna.

Packning av ens liv ner i lådor är aldrig lätt. Ytterligare en gång gäller det att vara så lite sentimental man bara kan. Ytterligare en gång måste man ställa sig frågor som: Kommer vi någonsin att använda detta? och Behöver vi verkligen den här? Vad det nu än må vara man står och funderar över...

Jag ser fram emot flytten men det är alltid mycket krångel som medföljer. Det ser jag inte fram emot.


Följ min blogg med bloglovin

7 kommentarer:

  1. Det är svårt att veta vad man kommer att behöva
    när man plötsligt måste välja
    att packa ner eller slänga.
    Det är svårt när man ska städa en garderob
    och jag som inte har flyttat på årtionden,
    -om jag skulle göra det-
    o ve och styggelse, vilken röra.

    Fin tolkning av packa-temat.
    Solklart!

    SvaraRadera
  2. Man borde flytta minst vart femte år.
    Det är inte antalet prylar som är viktigt, men jag erkänner att jag också är en samlare.

    SvaraRadera
  3. Skriv småplock från diverse rum på de sista kartongerna så vet du vad de innehåller. :)

    SvaraRadera
  4. Haha Pia. Det är precis det som händer. Och av någon anledning så är det alltid de lådorna som öppnas först också, eller hur? Man står där med saker som bara flyttas runt och flyttas runt i flera veckor.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med flytten. Själv tycker jag att det är skönt att rensa och rensa och bli av med gammalt skräp. Skrämmande vad vi samlar på oss!

    SvaraRadera
  6. Ja man ska nog rensa bra.
    Många saker som inte används. Flyttade själv från stort hus med garage till tvåa i stan.
    Där rensade man bra. Men lik förbannat har man flyttlådor i det minimala förrådet med plock och gott.

    SvaraRadera
  7. Håller med Lena, jag har gått från samlare till slängare. Det är ganska skönt faktiskt! Lycka till med packandet.

    SvaraRadera