Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 19 mars 2011

To coke or not to coke.

Jag minns inte när jag senast drack en coca cola.

Nu är det inte så att jag går och suktar efter en coca cola, för då hade jag druckit en. Men jag tycker det är lustigt att jag överhuvudtaget inte kan dra mig till minnes senast jag inmundigade denna dryck. Jag menar... Det är vid sidan om de gyllene bågarna ett av vår tids mest kända varumärken. Nog borde jag minnas senast jag höll en burk eller flaska med de snirkliga vita bokstäverna på röd botten i min hand. Eller?

Sätter jag för stor press på mitt minne att minnas en av de mest vardagliga sakerna vi företar oss bara för att jag inte gör det längre. Ickerökare minns oftast deras sista cigarett. Jag förmodar att före detta knarkare och alkoholister minns deras sista injektion eller fylla... Men att sluta med det är ju oftast ett aktivt val och inte bara något som bara inte blir av. Ingenting som rinner ut i sanden.

Jag jobbar natt och sådana här tankar dyker lätt upp när man är lite övertrött. Jag sliter i minnet och försöker hitta pusselbiten med en cocacolaburk på och kolla datumstämplingen. Men jag hittar inget. Kan det vara så att ingen av de coca cola jag druckit i mitt liv har varit minnesvärda överhuvudtaget? Att jag aldrig i mitt liv har jag varit så sugen på coca cola att när jag pyst upp hålet i burken och tagit den första klunken sagt till mig själv att minnas det ögonblicket i resten av mitt liv?

Förmodligen.

Jag minns min senaste hallonsoda.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar