Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 9 mars 2011

Namnbyte

Idag har jag varit ensam hemma hela dagen och hade tänkt lägga all min tid till revidering. Det blev tji med det. Jag har lagt mycket tid till det och börjar närma mig upplösningen med de omskrivningar jag vet om ligger framför mig. Jag vet att det blir en hel del att göra. Jag har också ägnat dagen åt att spela Colonization. Det är ett kul tidsfördriv. Men nu är det tillbaka till boken innan det är dags för det sista nattskiftet innan helg. Jag får helt enkelt strunta i Vem vet mest och halv åtta hos mig ikväll och fokusera på det som är viktigt.

Jag vill bli klar så fort som möjligt. Jag vill skriva ut det färdiga manuset och skicka det till förlag. När jag har gjort det så är det bara väntan... Eller så lägger jag väntetiden på research till nästa bok.

En av de största förändringarna jag gjort idag är att byta namn på min ena huvudperson för tredje gången. Från början hette hon Fia konvalj. Detta var i skissen. När jag skrev på datorn bytte hon namn till Karin Roos. Det kändes också fel så när halva boken var klar fick hon heta Lilja i efternamn istället. Och det var bra. Tills jag som inte är så kunnig i blommor fick reda på att liljor är lökväxter.

Antagonisten heter Laban Lökhjärta. Utanför hans tillhåll växer, tulpaner, amaryllis och andra lökväxter. Det går ju inte att ha en hjältinna med lökväxtnamn då ju... Hennes nya namn tackar jag min vän Mia för.
Hjältinnan heter nu och framöver Karin Åkervädd.

Det kändes rätt när jag tog lätet av det i min mun. Nu har jag slösat tillräckligt med tid här. Åter till pennan.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar