Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 6 mars 2011

Lägga till och dra ifrån och ändra om.

Jag satt igår eftermiddags och började så smått på revideringen av min bok. Tre kapitel hann jag med. Det är ett väldigt intressant arbete. Nu när det gått några veckor sedan jag läste det så känns texten lite mer lättövergriplig på något sätt.

Det har blivit en del rättstavningar, faktafixande, rättstavningar, omskrivningar och tillägg. Men det är bara kul att gå loss i ett manus med sin vassa penna och göra det bättre. (Förhoppningsvis.)

Jag kommer fortsätta med detta imorgon. Ikväll blir det rollspel.

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. NE och Svensk etymologisk ordbok säger att fredag kommer från Frigg, men det är klart att det kan finnas andra källor som säger annat. Vad jag förstår av lite efterforskning verkar Frigg och Freja ha samma ursprung, så att förvirring råder kanske inte är så konstigt.

    SvaraRadera