Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 20 januari 2012

Ååh typiskt...

Jag hade en tanke idag att hinna med att bygga en transportlåda för mina warhammergubbar. Det är inte så bra med en stor box där alla ligger och skramlar runt osorterat och skaver mot varann. Dels så slits färgen. Dels så är det svårt och tidskrävande att börja spel om man måste sortera och sätta upp varenda gång.

Så jag satte igång när jag hade lite tid över. Men så är det det att om man inte tänker efter riktigt så blir det lätt fel. Jag hade frigolit, lim och en skokartong och tänkte att det skulle funka.


Jag har inte så många gubbar än men det visade sig rätt så snabbt en en skokartong med frigolit i är rätt så otillräcklig. Även om man har två våningar. Så det blir att tänka om, tänka rätt och göra det ordentligt nästa gång. Det får vara bra för tillfället. Jag tänker ändå spara lådan. Den funkar ju för mindre enheter, såsom mina mordheimgubbar eller nåt. Men visst är det typiskt när man tror man löst ett problem för att upptäcka att man inte riktigt kom hela vägen fram...


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar