Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 11 januari 2012

Våga visa verkligheten.

Jag läser Sonja Leisters blogg 'Sverige i rymden' och idag publicerade hon att hon lider av bloggchock. Efter att ha surfat runt bland bloggar fyllda till bredden av små söta bakverk upplagt tjusigt på vintageporslin och prickiga klänningar kände hon sig till slut som en trasdocka. Till skillnad från de som kanske skulle kunna vara små söta porslinsdockor från nån söt affär. Men så fort nån nämner trasdocka då tänker jag på det här:


Just det. Trasdockor har mer charm. Det är just det att alla trendiga livsstil och modebloggar givetvis lägger ut en viss bild av verkligheten som de vill att vi ska falla för.

Och det finns gott om porslinsdockor och barbies. Men bland dem finns det givetvis inspiratörer och förebilder. Det är inte det det handlar om. Det handlar om att jag (och kanske Sonja Leister då också) vägrar tro på att modebloggarna myser i sin trendiga onepiece varje kväll. Ni har också mormors strumpor och den där T-shirten ni köpte på en marknad och som ni inte har hjärta att göra er av med.

Och ni som lägger upp färgglada bilder på er senaste paj upplagd i fönstret i ert underbara och övermysiga torp. Ni har det där rummet som ni inte vet vad ni ska göra med. Med en soffa som följde med huset. Och för varje paj som blir upplagd på nätet så finns det tre skinkmackor som käkas fort som attan för att man har annat att göra.

Sonja lägger upp lite bilder på sig själv och sin vardag. Så som vardagen ser ut. Det vill jag också göra. Som en motpol till allt det fixade och polkadotprickiga. Och mot alla höglackade möbler som nån slängt kättingar över för att få den där antika touchen på. Det är kanske inte så kul att läsa om verkligheten. Det är kanske glamour man vill ha. Men för att minska risken för fler bloggchocker så kommer jag våga visa verkligheten. Och våga visa att bara för att man inte har all tid i världen att baka sju sorters kakor i ett retroförkläde eller så så kan man ha det rätt så gött ändå.

Men nu ska jag lägga mig.



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar