Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 17 januari 2012

En promenad på stan.

Idag hade jag ett litet ärende nere på söder och tänkte att det kunde vara sunt att inte bara går raka vägen dit och hem igen. Det blev en liten promenad med Lana del Rey i lurarna. Jag tog också lite bilder på vägen.





Precis runt knuten.





Nu har jag kommit ut på andra sidan. Jag har ingen aning om den där kiosken eller macken eller vad det tillhör är öppen överhuvudtaget. Bussen stannar där. Det är ju ett bra läge.



Utsikt till utlandet. Även om Danmark inte riktigt räknas som utlandet. Där bakom skorsten och dis kan man skymta en liten suddig bit av Helsingör.





Precis kommit ut från optikern där jag fått mina glasögon rengjorda. (Mitt ärende.) Det stod en tant och rökte framför den här butiken och jag tyckte det hade blivit en bra bild. Tyvärr rökte hon klart och gick innan jag fick fixat klart allt jag skulle och fått fram mobilkameran. Så lastbilen fick bli en ersättningstant.




Gustav Adolfs torg och dess torghandel och dess duvor. Och cyklar. Och folk.





Ida dök upp som ett färgglatt yrväder. Det framgår inte riktigt av bilden att hon var färggrann men det var hon. Vi bestämde att hon skulle besöka mig imorgon på en fika. Det kommer bli trevligt.




Jag fortsatte längs Södergatan och förbi Söderpunkten. Jag kom till Mäster Palms plats men fortsatte att gå förbi den.




Istället svängde jag höger strax innan kyrkogården och gick backen upp där. Hemåt.



Man går då förbi Serbisk ortodoxa kyrkan. Jag är inte så religiös men jag kan uppskatta en fin kyrka när jag ser en.




Det här var bara lite småkul. Jag gick igenom kvarteret där jag hängde mycket för en herrans massa år sedan när en gammal kompis till mig bodde där.




Precis runt om hörnet där framme bor jag. I stort sett. Det var en lite uppfriskande promenad. Nu ska jag äta nånting. Vi har lite linssoppa kvar. Det får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar