Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 12 januari 2012

Skrivandet har åter kommit igång.

Jag har nu gjort ett försök till att få rutin på mitt skrivande. Något jag har tänkt göra länge. Men varför prokrastinera idag när man kan göra det imorgon. Igår fick jag i alla fall gjort ett schema för mig att följa. Det är en kompromiss mellan mina arbetstider och tid som jag vill ha "ledig" så att säga. Dels så att jag kan njuta lite av fritid och dels så jag inte helt försummar saker som behöver göras hemma. Disk, tömma kattlådor och sånt vardagligt.  Det blir mellan en och två timmar om dagen. Inga söndagar. Jag har lagt upp det i en femveckorscykel. Det här kommer nog att funka.

Nu har jag i och för sig gjort ett litet avbrott för att blogga, men hey, det är skrivande det också. Än så länge har det i alla fall sedan klockan tio blivit strax över tre sidor av en story som jag gått och tänkt på ett bra tag. Såhär ser det ut där jag sitter:


Det är et svart och anspråkslöst skrivbord från Ikea. Jag minns inte vad det heter. Skit samma egentligen. Jag skriver på min imac när jag inte använder papper och penna. Det finns i och för sig också stunder då jag ligger i soffan och skriver på ipaden. Det funkar också bra. Mitt pennställ där till vänster i bild är en del av ett badrumsset och är nog tänkt att användas till tandborstar. Men fiffiga jag har pennor och brevsprätt i den istället. Dessutom matchar den skrivbordet. Lampan har ingen egentlig funktion annat än mysfaktor. Jag har också en kortlek liggande för de stunder då jag får en obeskrivlig lust att avbryta allt vad jag gör för att lägga en snabb patient.

Jag har varken musik eller radio igång när jag skriver. Jag vill vara ensam med mina tankar. Då brkar det gå som bäst. jag blir dock lätt rastlös och har svårt från att hålla mig från resten av internet. Ibland är det bra med att ha inspiration ett klick borta. Nu måste jag till exempel komma på ett företagsnamn. Företagets slogan är: "Det är vi som får jorden att gå runt." Vad kan ett sånt företag heta? Just nu heter det Revolvum. Fast jag har skrivit det i rött. Saker jag skriver i rött är sådant som måste ändras. Sånt jag har skrivit för att jag måste skriva något för att kunna komma vidare.



Såhär ser jag ut när jag sitter och skriver. Om min text hade kunnat stirra tillbaka så är detta vad den hade sett. Okammade jag. Med glasögonen på sniskan. Förr hade jag alltid morfars gamla kofta på mig när jag skrev. Det har jag inte längre. Jag vet inte varför jag slutade med det.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar: