Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 12 januari 2012

En vanlig frukost.

Frukosten sägs vara det viktigaste målet mat på dagen. Jag börjar oftast min dag med något som detta:





Fem mackor och ett par koppar kaffe. Ibland har jag bara fyra mackor. Ibland har jag lite sylt på en av ostmackorna med. Men inte idag. Just den här sammansättningen har jag ätit i större delen av mitt liv. Visst, förr så hade jag mer honung och chokladpålägg på mackorna men det har jag nästan aldrig numera.

Ett gäng mackor och kaffe känns som riktig frukost. Äkta frukost. Det enda som känns mer rekorderligt egentligen är väl gröt och det äter jag då och då. Och med äkta så måste det finnas falsk frukost också. Och då talar jag inte om pannkakor och yoghurt och fruktbuffé och nybakt. Nej, det räknas som lycfrukost och bör vara något utöver det vanliga. Falsk frukost är typ en clementin och en halv kopp te.

Tallriken för er som undrar är köpt på Ikea och muggen vet jag inte var den kommer ifrån. Jag fick den i julklapp från jobbet ett år. Mackorna är lingonbröd. Det är svensk salami och goudaost. Sylten är av jordgubb.

Våga visa verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar