Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 24 november 2011

Bacillskräcken!!!

Har ni sett reklamen för den nya tvålpumpen som inte kräver nån pumpning. Man håller bara handen under. För annars får man ju baciller på händerna... Det är det dummaste jag sett på tv på länge. Och då finns det ändå en massa idioti på tv. Om det råkar finnas baciler på en tvålpump, so what? Är det inte tanken att man tvättar händerna rena EFTER man tryckt på pumpen.

Det är inte bara den rena dumheten med en sådan pryl som spelar på folks rädsla för små baciller. Tänker man inte ordentligt så kan det ju verka som en bra ide att man inte behöver röra på den smittohärd som är hemmets egna tvålpump. Jag stör mig också otroligt mycket på bacillskräcken i allmänhet. jag ser framför mig framtida hermetiskt tillslutna barnrum där babyn ligger i rymddräkt för att inte bli utsatt för luft. För luft innehåller baciller och bakterier. Det är sant. Framtiden är full med hyperallergiska människor som vittrar sönder vid hudkontakt med andra. Det är bakteriernas fel. Sex borde vara att sensuellt täcka varandras kroppar i handsprit. Annars så kan man ju råka ut för BACILLER. BAKTERIER!!!

Renhet har blivit förknippad med sterilitet. Smuts har blivit förknippad med död och sjukdom. För mig är renhet avsaknad av smuts. För mig är smuts när det är dags att ta en dusch eller boka tvättid. Bakterier bryr jag mig bara om i influensatider. Jag snyter mig inte i näven och tar i hand med folk. Jag är ändå så väluppfostrad. Men allvar nu... Kan vi inte sluta vara så jävla överkänsliga?


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar