Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 14 november 2011

fjortondagarsrapport

Inatt går jag över tvåveckorsstrecket när det kommer till min avhållsamhet från gottesaker. Fjorton dagar kvar alltså. Jag trodde faktiskt att det skulle vara svårare än vad det har varit. I lördags var vi på gåsamiddag och jag hoppade över en äppelkaka till dessert som såg väldigt god ut. Jag tyckte lite synd om mig själv i en sekund, sen gick det över.

Idag var jag hemma hos mor och far och det bjöds på tigerkaka med daim. Inget sug.
På rollspelskvällar har jag hållit mig till ramlösa, nötter och frukt och det har gått bra det med.

Jag tänker dock inte fortsätta med min godisvägran i december. Men jag kommer förmodligen hålla det på en väldigt låg nivå. Det känns liksom inte lönt att ha en gottefasta om man ändå hade tänkt kasta sig tillbaka i frossan igen. Lite godis på en ledig kväll kanske. Man kanske köper något som är lite lyxigare och unnar sig istället för att bara tänka att: vad fan det är ju gott med fudge...



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar