Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 28 november 2011

Mahna mahna eller Mah Na Mah Na?

Jag läste om en lite kul grej. Saker är inte alltid som man tror. Du vet den där låten från mupparna... Mahna mahna... Den från 1976... Den här:


Hur fjantig den än är och hur mycket "mupparna" man trodde att den låten var sså är den faktiskt skriven för ett annat ändamål sedan innan. Det är en låt som användes i den italienska mjukporrfilmen: Sweden. Heaven and Hell. En slags påhittade dokumentär om den svenska sexualiteten. Låten spelas när ett gäng blonda storbystade svenskor klädda i päls (såklart) ska in i en bastu mitt i en vinter.


Okej, det fanns ett par brunetter... I alla fall så tänkte jag att den här lilla biten total onödig information hamnar under kategorin: "Heh, där ser man..."


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar