Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 7 november 2011

Nästan en hel vecka. And counting.

Det har nu gått sex dagar utan att jag ätit sötsaker. Däremot så har jag ätit saker som innehåller socker ändå som kompensation. Med det sagt så tror jag ändå det är bättre med fem clementiner än en påse chokladkulor. Jag har druckit mineralvatten och kaffe och lite mjölk. Jag funderade idag på o jag skulle köpa en liter juice men slogs av minnet att en liter bravo apelsinjuice innehåller mer socker än en liter coca cola. Så det blev ingen juice.

Min favoritjuice är granatäpple. Det ska vara ett visst märke, jag kommer inte ihåg vad det heter, jag känner igen det på förpackningen. Läser man innehållsföreteckningen så står det kort och gott: Granatäppeljuice. vatten.

Jag har inte känt av ett enormt sug efter socker men det kan väl förklaras med att jag får i mig socker via frukt och mat. Det gör väl att man inte får nån abstinens. Det enda jag har märkt av i ändrat beteende är att jag inte dreglar vid godishyllen som jag gjorde de första dagarna. Stod där och undrade vad fan jag gett mig in i. Det blir kanske återfall där jag kommer stå där och tråna...

Men jag är bestämd. Inget godis förrän andra december.


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar