Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 22 november 2011

Mister fixing guy.

Ibland får man gjort det sagt att man skulle. Jag kan vara en expert på att prokrastinera eller bekvämt glömma bort jobbiga saker. Timmar kan lätt slösas bort på oväsentligheter och det är först när det är försent som man med både irritation för att man inte fått nåt gjort och en feg nöjdhet över samma faktum inser att man har en massa måsten kvar.

Idag begav jag mig tidigt till byggmax och köpte hyllor. De for jag sen hem till föräldrarna med och jag och min far sågade till dem så de kommer passa på väggen i vårt hobbyrum. På väg hem svängde jag inom Harald Nyborg och köpte lite saker som behövdes. Krokar, sladd, glödlampor, förgreningsdosa och lite sånt.

Istället för att åka direkt hem svängde jag inom en butik och köpte en present som jag ska ta med på ett kalas på lördag.

Väl hemma satte jag igång med detsamma att fixa hallampan. Nu har vi ljus innanför dörren igen. Väl klar med det började jag möblera om i hobbyrummet inför uppsättandet av hyllor på fredag. Jag är faktiskt väldigt nöjd med hur det blev och undrar lite för mig själv varför vi inte satte allt såhär från början...

Nu har jag tagit mig en liten välförtjänt paus. Det enda som ska fixas mer idag är att köra en sväng med dammsugaren och laga middag. Imorgon kan jag sova länge länge med gott samvete.



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar