Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 27 november 2011

Ny gammal musik.

Ibland är något väldigt gammalt väldigt nytt. Tidigt i morse lyssnade vi på jobbet på radio. P4. Det lyssnades med ett halvt öra men när sång efter sång var obeskrivligt bra så började man lyssna lite extra. Det visade sig vara ett program om den här skivan. Jag hade aldrig hört talas om Guy Clark förut men jag har lyssnat lite grann under dagen. Mest har jag dock lyssnat på en av de artister som gör en cover på en av Clarks låtar. Rodney Crowell. Här kommer en annan cover med honom som är bra. Crowell och Emmylou Harris gör en Dylan.


Men Guy Clark ska inte förglömmas. Det är ju inte för inte som den sjuttioårige herren fått en tributskiva med artister som Steve Earle, Kris Kristofferson, Roseanne Cash och många fler.




Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar