Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 11 juni 2011

Att hamna i Mordheim och hitta hem därifrån.

Igår spelade jag min första match i Mordheim, ett spel som jag varit nyfiken på och nu är fullkomligt övertygad om att jag vill fortsätta med. Tack SF Excalibur för att ni arrangerade en Mordheimhelg precis när jag var som nyfiknast och för att ni gjorde det så bra.

De som har läst här eller de som känner mig vet att när det kommer till rollspel så har jag de senaste åren haft en otrolig oflyt med allt vad tärningar heter. Så är icke fallet i figurspel. Kanske försöker slumpgudarna ge mig ett tecken... I alla fall... Jag hade jättekul igår och lärde mig en hel del om spelet. Jag vann inte men jag kom inte heller sist. (Jag kom näst sist) Vi var fyra stycken som mötte varandra. Här är lite bilder från Mordheimlirandet igår:







Efter gårdagen är jag mer inspirerad. Inspirerad till spelande, målande, byggande och pysslande. Det enda jobbiga var att när jag skulle hem så kom jag lite fel. Efter en dag med mycket intryck, mycket socker och kul samt att man var aningen trött fick jag för mig att jag skulle ut på väg 23 när jag skulle tillbaka till Helsingborg. (Man ska ut på väg 21) Jag kom till Höör innan jag hamnade åt rätt håll. Flera gånger på små snirkliga vägar mellan olika småhålor i den skånska natten svor jag och frågade mig själv var fan jag var nånstans.

Jag kom hem en kvart efter estimerad ankomsttid så det var inte så farligt ändå. Och nu har jag sett Skåne by Night. Jag kan säga det... Skåne by night i vilsen bil går inte upp mot en helkväll med Mordheim och trevliga människor.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Bra skrivet... ser ut att ha varit snygg terräng.

    Ska åka dit idag tänkte jag... får se om det hinns med. :)

    SvaraRadera