Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 20 juni 2011

Musik för pulsens skull

Har varit ute på min andra löprunda nu. Det är rätt så skönt att man har relativt nära till grönska i den här delen av stan. Det är väldigt skönt att i lagom takt, med lagom flås ta sig fram i duggregn omgiven av träd och buskar som alla luktar lite mer i regnet.

Men jag måste säga att pricken över i:et när jag är ute är musiken jag har valt som min träningsmusik. Postrock. Jag har ett relativt stort förråd av låtar och de flesta är ungefär en löprunda långa. Postrock är bra på det sättet att det börjar lugnt och bygger upp sakta. Från att bara vara skön musik blir det till sist pampigt, inspirerande och i vissa fall till och med bombastiskt. Perfekt till att börja med uppvärmning och öka lite grann hela tiden och sedan trappa ner lite mot slutet. Det är väldigt inspirerande.

Här är ett exempel på vad jag pratar om: God is an Astronaut...


Andra bra postrockband är 'Mogwai', 'Explosions in the sky', 'This will destroy you' och 'Godspeed You Black Emperor'. Bara för att nämna några.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar