Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 28 juni 2011

Klossarna faller och jag hinner inte med.

Hur gör de människor som lyckas ha så himla många järn i elden? Jag får en känsla av att det finns folk därute som har familj, förhållande, hobbys, arbete, andra intressen samt friskvård och fritidsintresse ovanpå det och får allt att gå ihop på något sätt. Och jag vill med. Det finns så mycket jag vill göra men hittar inte riktigt metoden för pusslets lösning.

Jag måste erkänna att jag också har en viss brist på självdisciplin. Men problemet vill jag ändå lägga i pussellådan. Jag har ett jobb att sköta. det vet jag hur lång tid det tar och när det är. Men sen har jag löpning, figurspelande, skrivande, tecknande, målande, musicerande, bloggande, rollspel, hemmet, fika, umgänge, geocaching, arrangera evenemang, utflykter, med mera med mera... Saker jag gör och saker jag vill göra. Men hur hittar jag tiden?

Jag vet att jag förmodligen inte kommer förverkliga alla mina drömmar men jag tänker inte sluta drömma. Jag har någonting som jag har börjat tänka mer och mer på men än så länge ligger det på någon slags "Tänk-om-stadie". Det ligger i visualiseringslådan och jag har inte riktigt vågat sätta igång med att arbeta för drömmens uppfyllande än. Än...

Jag vill heller inte stressa genom dagarna för att hinna med alla fritidsaktiviteter. Däremot vill jag gärna se mitt skrivande mer som ett arbete. (Detta ligger väldigt nära det jag talar om i stycket ovanför.)

Hur gör dessa människor som sätter highscore i livstetris? Som får alla ojämna klossar av sysslor att passa snyggt ihop och samtidigt se fräscha ut när de gör det? Eller ser jag bara den putsade fasaden. Missar jag vad som döljs bakom den typiska förtrollande tetrismusiken? Förmodligen. Men jag vill inte välja bort något. Jag vill tro att jag kan få allt jag begär. bara jag blir lite bättre på att organisera min tid.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Vi väljer bort TV. För oss var det en riktig energi- och tidtjuv och program som vi VERKLIGEN vill se tittar vi på nätet.

    Inte för att vi sätter highscore i livstetris men det den skillnaden förändrade mycket hemma hos oss.

    SvaraRadera