Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 22 juni 2011

Färdig med första bygget

Jag är klar med mitt första terrängbygge. Mitt orklag har nu en plats de kan stå och se allmänt tuffa ut. Jag är nöjd med resultatet. Visst ser man att det är en nybörjare som byggt det, men det gör inget. Jag klappar mig själv på axeln ändå. Såhär ser den ut:



Fin va? Vi tittar lite närmre:


Jag gjorde stenar av en cornflakespaket och mossan där är sand från sandlådan på gården.




Här slängde jag in lite guldfärg i berget. Man måste få pengar nånstans ifrån. I framtiden ska jag nog sätta en liten goblin med hacka där också. Dödmannen är en kul detalj.





Tegelmur med lagets märke klottrat på. Jag blev riktigt nöjd med utseendet på muren. Inte helt nöjd med färgen.




Allt förutom sanden och pappstenarna är frigolit. Detta gav en yta på underlaget som med lerbrun färg ger illusionen att det är en uttorkad flodbädd eller öken. Tycker jag i alla fall. Jag gjorde lite extra sprickor här och var och lade lite ljusare färg i dem.




Tadaa! Nu ser de mycket tuffare ut.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar