Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 22 juni 2011

Dagar kan passera fort som en våg på öppet hav.

Jag har haft en väldigt trevlig eftermiddag och kväll i Ängelholm och när jag återvänder till Helsingborg så händer något som händer väldigt sällan. Jag börjar närma mig stan och ser välkända röda flaggor med gula bågar på och får en snabb tanke att man kanske skulle in om McDonalds och ta sig en hamburgare eller något.

Jag blir lite chockad av tanken och slår genast bort den. Jag har inte varit på Donken på evigheter och det finns ju uppenbara anledningar till detta. Så fort man tar första tuggan av sin måltid så blir man ofelbart besviken. Det är ju inte gott! Det är trött bröd, en sorglig sallad och formpressad menlöshet som ska föreställa kött man sätter tänderna i.

Så varför får man det där hastiga suget efter en big mac när man vet att det bara är blaj? Är det något de stoppar i burgarna som gör att man även efter flera års avhållsamhet kan få abstinens? Eller är det så att reklamen påverkar oss mer än vi tror och när man ser de där stora M-en så tror vi att livets goda stunder finns bakom de där glasdörrarna? Jag vet inte. Jag är bara glad att jag inte följde min lilla hastiga tanke.

Istället styrde jag bilen raka vägen hem. Bytte om till mysbyxor och linne och hällde upp ett glas vin. Bättre. Här, i soffan har jag en av livets goda stunder. Doo-wa-pa-dapa-do-de-do-dooden liksom...


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar