Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 2 juni 2011

Drickor som är två drickor

Hur kommer det sig att drickor allt som oftast ska smaka som två saker? Det är färre och färre drickor som får lov att smaka som sig själv. Kolsyrat vatten verkar vara undantaget där ett flertal smaker fått vara ensamma i sin flaska. Granatäpple till exempel. Och citron...

Men när vi kommer till festis så är situationen en helt annan. Nästan alla festis är en kombination av två smaker. Vem bestämmer vilka två saker man ska kombinera? Jag kanske inte vill att min fläderdricka också ska smaka hallon. Jag kanske älskar kaktussmak men avskyr lime... Ananas är okej men vad är guanabana?

Jag minns när man var liten och blandade cola och apelsinläsk. Det kom en kortlivad läsk där bryggeriet tydligen snappat upp trenden och släppte ett färdigblandat alternativ. Det höll inte länge för om man får allt färdigt, var finns det roliga då?

Tillbaka till okolsyrade flersmaksdrickor då. Kan man inte sälja dem med en smak med förutsättningen att man måste blanda själv? Halvfulla flaskor så att säga... Eller fulla flaskor men med en tom tredje flaska på köpet så man får ration rätt. Och en liten tratt så man inte spiller. Man kanske kan ha en blandstation i affären? Så kan man kombinera smaker själv. Hallon/Cactus? Guanabana/Apelsin? Eller så kan man få Fläder/Fläder....

Bara en tanke...


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Black Orange ftw... som Cola-Fanta-blandningen hette. Tror den lever fortfarande som isglass hos något företag.

    SvaraRadera