Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 20 juni 2011

Tid som ska passa med tid.

Den här sommaren innebär en hel del pusslande. Pusslande med tider. Jag jobbar min vanliga femveckorscykel med treskiftet och Leona jobbar i Kristianstad och har någon dag ledig hit och dit. Visst. De flesta helger är hon ledig. Jag i min tur är ledig två helger av fem.

Veckan som varit har vi inte setts alls. Vi som varit så bortskämda innan med att kunna umgås mycket har saknat varandra otroligt och vi såg båda fram emot helgen då hon äntligen kunde återvända till Helsingborg. Med kalas, nattskifte och hobbys har vi träffats ganska exakt sex timmar på hela helgen. Sex timmar! Det är inte klokt.

Därav pusslandet. Imorgon ska jag sätta mig med min älskades arbetsschema och korsreferera det med mitt. finns det en halvdag extra någonstans för en utflykt eller bara middag ihop? Finns det en helg utan något annat som måste fixas, göras eller att man måste närvara någonstans? Vem vet?

Fast veckan som kommer blir det bara fyra dagar ifrån varandra. Knappt det. På torsdag kväll kommer min älskling hem. Det kommer vara midsommar och hur fint som helst.



Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar