Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 5 januari 2011

Det sunda busiga året.

Det var sagt att detta året, 2011, ska bli det sundare året. Inget överdrivet. Inget: Nu ska det gymmas så inihelsike. Inget: Diet diet diet och viktnergång! (Även om det sista är något jag siktar på.)

Det är små enkla förbättringar. Betydligt mindre godis. Ersätta onyttigheter med mindre onyttiga saker. Popcorn istället för chips. Mindre läsk. Jag säger inte att smaksatt mineralvatten är hälsosamt men förmodligen bättre än coca cola. På söndagar åt jag alltid en massa godis, drack en massa läsk och åt alltid en kebab eller pizza. Det kommer förmodligen hända igen. So what. I söndags hade jag med mig frukt och ramlösa och en måltidsersättningsshake. Visst. jag åt lite Jellybeans.

Men det känns bättre att göra de där små stegen till ett sundare liv. För som det är nu ligger jag på över hundra pannor och har kondition som en soffkudde. Detta ska inte lösas genom ett årskort på friskis. Inte än i alla fall. Jag har inte motivationen för det. I stället har jag sagt åt mig själv att få upp pulsen ca tjugo minuter om dagen.

Idag satt jag större delen av morgonen och spelade datorspel efter att ha ätit havregrynsgröt med müsli till frukost. Kvart i tolv slängde jag igång spotify, drog upp volymen och fultwistade tills posten kom. En kvarts dansande är jobbigt om man inte har nån ork. Men om ett halvår svänger jag runt här i vardagsrummet i en halvtimme.

Är någon annan sugen på att twista runt i sitt vardagsrum kan jag varmt rekommendera Imelda May.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar