Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 21 januari 2011

Kors i jösse namn

När det kommer till hjärngympa är jag inte så förtjust i de mängder av olika iq-test som finns tillhanda. Nej, jag är lite mer old-fashioned och sätter mig gärna och plitar i ett hederligt korsord. Jag som ordnörd fröjdas med olika dubbelmeningar och ledtrådar. Och när får man annars användning av fina ord som oår och kuttersmycke?



Många tycker det är lite tantigt med korsord. Kanske det... Jag fick mitt intresse från morsans och mormors gamla damtidningar. Det var ju bara vitsarna och korsorden som var roliga.

Det får inte vara för svårt. Det är inte kul. Inte heller för lätt. Det ska vara så pass klurigt att när man sätter i sista bokstaven så ska man få en känsla av tillfredsställelse. Ett: Ha! Jag klarade det! Förtjäna en liten klapp på egen axel.

1 kommentar:

  1. Jag fick mitt korsordsintresse från mamma och faster. Fast jag tycker att det är svårt att hitta bra korsord, ibland köper jag något nummer av till exempel Allers bara för att, ha ha!

    SvaraRadera