Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 7 januari 2011

Powernap

Jag har jobbat sen kvart över fyra och ska vara igång till klockan sex imorgon bitti. Nej. Jag kollade klockan nu... Klockan sex idag ska det vara. Av förståeliga skäl började jag bli lite trött och kom på det gamla tricket med nyckelknippan. En liten powernap som det heter kanske kunde boosta mig lite. Du vet hur det går till...

Luta dig tillbaka i en bekväm stol. Tag fram din nyckelknippa eller an annan mindre manick som skramlar till när det landar på golvet. Håll knippan mellan tumme och pekfinger och luta dig tillbaka och blunda. När du somnar faller knippan till marken och väcker dig och du känner dig pigg och redo att ta dig an nya utmaningar.

Fel! För det första så slappnar du av långt innan du ens närmat dig insomning så att nycklarna skramlar i plastmattan innan du ens tänkt på John Blund. Om du inte konstant fokuserar på att hålla tag om knippan vill säga. Och då går det inte att slappna av ju. "Snart trillar den. Den glider. Måste hålla bättre..." Inte fårräkning direkt... Först tänkte jag att jag kanske höll fel. Så fel man kan hålla med en tumme och ett pekfinger.

Men i stället för att ge mig i kast med mer utstuderade sätt i hur man kan hålla en nyckelknippa eller liknande och slappna av samtidigt gick jag ut i matsalen och tog mig en kopp kaffe istället. Mycket bättre... Kaffe kan man lita på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar