Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 24 januari 2011

Premiär

Ikväll blir det av. Jag kommer spelleda för en liten grupp rollspelare. Det som ska spelas är mitt steampunkrollspel som jag skrivit om innan. Innan dess är det lite småsaker som behöver skrivas ut, kompletteras och ordnas. Jag är rätt så förväntansfull men samtidigt var det väldigt länge sen jag spelledde så jag oroar mig för att ha glömt viktiga saker. Jaja. Det löser sig. Har man glömt något, improvisera och anteckna så man kommer ihåg det senare.

Jag ska gå och handla ingredienser till chili con carne, som kommer serveras ikväll. Och så måste jag skaffa lite te att dricka i inledningen. Man kan inte spela ett rollspel som utspelar sig i viktorianska London utan att dricka te.



Men först, kaffe och något att äta. Sen går jag loss på grejorna. Men jag tar det lugnt. Jag har ju helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar