Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 29 januari 2011

Vilket rynkigt leende du har!

Jag fick pallra mig iväg till affären igår och såg det här:


Det är så underhållande. Vi har en sån otrolig åldersnoja. Anti-age. Ungdomens källa hittades aldrig så folk försöker med olika smörjor och oljor och mediciner sudda ut varenda spår av livserfarenhet. Som någon kvinna sa: "Jag är inte 40. Jag är 18 med 22 års erfarenhet."

Och till viss del kan jag förstå de fatala försök att klamra sig fast vid ett ungdomligt utseende som folk gör. Vi lever i ett samhälle där ungdom är det mest eftertraktade. Givetvis görs det produkter för de som börjar komma upp i åren och inte tycker att de där rynkorna vid munnen och ögonen riktigt stämmer in på deras självbild. Och man måste ju tillåta folk att hålla drömmen vid liv. Även om det är lurendrejeri.

Men som alltid när det är trender som följs så går det till sist för långt och detta är väl en indikation på att vi är på väg dit?

Jag köper tandkrämer med slipmedel för att få dem vitare. Jag vill själv ha vitare tänder. Givetvis ska tandkräm ha flour och annat skydd mot Karius och Baktus. Men skydd mot rynkor?

Nej jag ska inte vara löjlig... Det är ju inte de fem ålderstecken som tänder kan ha. Men tänder ser inte äldre ut för att en person bli äldre. De ser äldre ut för att de blir misskötta. Alltså är anti-aging återigen och kommer alltid att vara en ren och skär lögn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar