Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 21 januari 2011

En makeover som behövdes.

För ett tag sedan när Leona var i Kristianstad över Jul och nyår började jag spela Eve Online igen. det var länge sedan, ca två år sedan jag spelade sist. Efter Leona kommit hem har jag fortsatt. Kanske inte i lika stor utsträckning men lite grann om dan.

Utvecklarna har nyligen uppdaterat spelet och framför allt karaktärsskaparen. Men spelar ju en karaktär och den karaktären ska ha ett utseende. Såklart. Förr har det varit rätt enkelt och lite klassisk "tecknad" stil på karaktärerna. Min karaktär, Trish Misfit såg ut såhär:


Med den nya karaktärsskaparen där man kan leka med kroppens anatomiska uppbyggnad på alla möjliga sätt (inom rimlighetens gränser) och ljussättning och grafik avsevärt förbättrats blev alla spelare tvungna att ge sin karaktär en makeover. Numera ser Trish ut såhär:


Jag har spenderat lite mer tid med att göra gubbar som jag inte sparar bara för att det är kul att leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar