Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 22 januari 2011

Pizzor i tiden

Grabbarna på skiftet har käkat pizza. När jag steg in i matsalen fanns det rester i kylskåpet. När de ringde ut och frågade om jag också skulle ha började jag tänka. Jag minns inte när jag senast åt pizza från pizzeria. Det måste varit när Leona jobbade i Kristianstad. Då runt jul och nyår. Det är rätt så länge sen nu känns det som fast det bara är strax över tre veckor.

Jag är i alla fall riktigt sugen på pizza nu. Men jag väntar och gör hemmapizza på tisdag eller nåt istället. Ofta kan saker man längtar efter och är sugen på vara lite av en besvikelse. Härom kvällen köpte jag hem lite choklad. Jag hade inte ätit godis på över två veckor och var väldigt sugen på just choklad. Men efter första tuggan försvann tjusningen och man tuggade sen på av ren rutin. Hädanefter när jag ska synda ska jag göra det med stil. Om jag väl ska äta godis nån gång så kan jag likaväl unna mig det godaste som finns och inte bara en dussinkaka från en hylla på Statoil. Eller hur.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar