Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 22 januari 2011

Stolen

På jobbet så har jag och min kollega ett eget litet kontrollrum som när det byggdes egentligen aldrig avsågs att vara ett rum där människor ska vistas i längre tid. Vi har ett fönster med två meters utsikt mot en maskin och dålig luft. Möblerna vi har här i vårt lilla rum är möbler vi får när andra rum får nya. Visst. Det är ju bra med second hand ibland men att få möbler som är lite söndersuttna är ingen högpoängare. Men i denna klagolåt finns det en liten ljuspunkt. Stolen. Visst. den är söndersutten och man kan egentligen bara ha den i totalt nedsänkt läge och ryggen bakåtlutad. Stoppningen i nackstödet har börjat trilla ut och armstöden är fast i olika vinklar. Men det är "min" stol. I den sitter jag när jag övervakar monitorn eller när jag skriver in saker i exceldokument eller när vi tar en paus. Förmodligen är den till viss del ansvarig för en del av mina ryggproblem de senaste åren men den är väldigt skön att luta sig tillbaka i. Att köpa en ny sådan här stol kostar en massa annars hade jag inte tvekat att köpa en att ha hemma. Men de kanske inte är lika sköna när de är nya.


Där är den. Stolen. Om man skulle lägga ihop all tid som min rumpa har varit i den genom åren så vet jag inte på hur många veckor vi hamnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar