Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 27 januari 2011

Svärdet och Spiran

Eftersom jag har varit sjuk igår och idag så har jag passat på att titta igenom "Pillars of the Earth" en serie på fyra filmer som är baserade på Ken Folletts bok "Svärdet och Spiran" som heter just pillars of the eart på engelska men det kan man ju räkna ut... I alla fall så var filmerna väldigt trogna boken som jag minns den. jag har den ju inte färskt i minnet. Och för att vara en film som utspelar sig i medeltiden och inte har en hollywoodbudget i ryggen så ser det inte en enda gång billigt ut. Serien går på en svensk kanal just nu har jag för mig.

Skådespeleriet är bra och intrigerna täta. Precis som det ska vara. Till alla som har sex timmar över och tycker att ränksmiderier på hovnivå och i prästerskapet i elvahundratalets England är intressant, samt har en fascination för katedralbygge så rekommenderar jag den här miniserien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar