Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 19 januari 2011

En sak i taget tack!

Jag hörde precis på radion att amerikanska forskare nu kommit fram till att det här med multitasking, att göra flera saker samtidigt kan vara farligt. Man kan bli stressad och utbränd och ledsen. Så det har givetvis startats en motrörelse till multitasking som spås bli stora grejen 2011. Unitasking! (Var det det det hette innan man kom på att man kunde göra tre saker samtidigt?) Det går ut på att fokusera på att göra en sak i taget och göra det bra. Hur fan ska det gå till? Alla som blev anställda för att vara "spindeln i nätet" då? Visst. En spindel äter bara en fluga åt gången. Såklart.

Unitasking alltså. Verbform: Jag ska unitaska (juonitääska). Kvinnor över hela världen kommer skratta. När män inte lyckas göra fler saker samtidigt så ger de upp och försöker få till stora grejen av att bara göra en sak i taget. Ett nytt sätt det är dåligt att vara kvinna på alltså.

Allt är gjort för multitasking... Nej... Jag gillar inte det ordet längre. Vad använder jag i stället? Mångsyssling. Såja. Allt är gjort för mångsyssling. Hjärnan i högsta grad. Både män och kvinnors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar