Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


lördag 19 februari 2011

Att avstå.

Jag fortsätter att ta ämne från Skrivpuff, som idag passar väldigt bra, för just nu handlar det väldigt mycket om att avstå från saker.

På två veckor har jag gått ner sex kilo endast genom att avstå från frestelser och de där extra kalorierna. Visst jag har rört på mig en del men den stora hjälten i filmen är nog de där små kromtabletterna vi tar till maten som får sötsuget att krypa in i en vrå och gömma sig.

Man skulle kunna tro att man drog gränsen där, någonstans mellan semlor och korv, men jag och Leona nöjer oss inte. Efter ikväll kommer vi inleda en vit månad. Inte för att vår alkoholkonsumtion är onormal men om ett par veckor ska vi ta en fastekur och det känns som en bra sak att göra. Efter denna månadens tomma plånböcker så har vi börjat prata om att ha ett köpstopp nästa månad. Att avstå från allt det som inte är nödvändigt. Jag vet inte riktigt reglerna för detta men jag är lite sugen att gå på bio och det kommer jag inte ha råd med förrän efter lön.

Att avstå från kaloririk mat, onödiga inköp och alkohol kanske låter otroligt trist men jag väljer att se det som en utmaning. Det rör sig om en månad och jag vill nå ner till 90 kg. Och jag vill ha mer pengar på sparkontot och jag vill ha lite bättre kondis. Och det händer inte av sig självt. Inte om man avstår från ett sundare leverne med motion.

Följ min blogg med bloglovin

4 kommentarer:

  1. Håller man på tillräckligt länge så man kommer över tröskeln, blir motionerandet ett behov - ett roligt och lustfyllt behov. (Det här lät snusförnuftigt, men inte desto mindre sant...)

    SvaraRadera
  2. Klokt tänkt, sötsaker skapar sug efter mer sötsaker har jag upptäckt.

    Kör hårt med ditt nya och bättre (?) liv.

    Roligt att du hittat hit och hoppas få läsa fler puffar av dig framöver.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt tänkt. Håller med Marie, med ett tillägg...Om man slutar med godis tycker man efter ett tag att det smakar bläh om man smakar igen. Det är smaklökarna som ändrat inställning

    SvaraRadera