Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 15 februari 2011

Spider-Man har blivit Amazing

Så det ska komma en fjärde film om spindelmannen. Jag läste nyss att det blir en nystart för hela konceptet. Därför har de också döpt filmen till The Amazing Spider-Man istället för bara Spider-Man - nånting nånting...

Det är en ny grabb som spelar Peter Parker.  Andrew Garfield. Han spelade bland annat den unge mannen som var kär i Dr Parnassus dotter för de som minns den filmen. Skurken i denna filmen spelas av Rhys Ifans, som ska spela Dr Connors eller Lizard. En av mina favoritskurkar i spindelmannentidningarna. Jag tvivlar bara lite på Rhys Ifans som den seriösa enarmade forskaren men jag har blivit positivt överraskad förr.

En annan sak som jag gillar är att spindelmannen i denna filmen ska ha sina nätskjutare. Inte längre omskrivningar med nät som skjuts ut ur kladdiga hål i handlederna. Mer vet jag inte. Den kommer i alla fall ha premiär nästa år.

Och det ryktas om att Philip Seymor Hoffman kanske ska spela Venom.

Här är en länk till IMDB

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar