Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


måndag 7 februari 2011

En sen upptäckt och en sen åtgärd.

Det är aldrig för sent att upptäcka nya saker. I torsdags kväll fick jag ett musiktips. Jag hade kanske nån gång hört namnet Mazzy Star men aldrig lyssnat på dem. Nu, ett och ett halvt decennium efter deras storhetstid så har jag lyssnat på dem hela förmiddagen och njutit.

Egentligen vill jag fortsätta med att bara luta mig tillbaka och fortsätta lyssna men jag måste iväg och köpa glödlampor innan det är dags för jobb. Vi har levt i över en vecka med undermåligt ljus i lägenheten. Varenda gång vi har varit iväg och handlat så har vi när vi kommit hem slagit oss på pannan och sagt: "Visst fan! Glödlampor. Vi får köpa det imorgon."Nu har det gått för många imorgon så jag pallrar mig till affären.

Varde ljus...

1 kommentar:

  1. Vad lustigt (och trevligt) att vi nämnt mazzy star på samma dag i våra respektive bloggar Kent!
    Det är alltid bättre att upptäcka sent än aldrig. Särskilt när det kommer till Hope Sandovals ljuva stämma.

    SvaraRadera