Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


torsdag 3 februari 2011

Jag trodde aldrig den skulle komma igen!

Jag tänkte skriva ett inlägg om att det äntligen är helg. Det är lite märkligt när man tänker efter att efter förra ledigheten och sjukdagarna efteråt så har jag denna veckan jobbat tre nätter. Efter tre nätter så känner jag ett behov av att luta mig tillbaka i stolen med fötterna på bordet, en hand bakom nacken och en hand hållandes en kaffekopp och förnöjt för mig själv konstatera att det ÄNTLIGEN är helg.

Hur sjukt är inte det. Och hur orättvist är inte det mot alla de andra helgerna som kommer efter sjuarbetsdagar? Inget alls faktiskt. Det är alltid, under alla omständigheter väldigt skönt när helgen kommer.

Så vad kommer helgen att bjuda på? Hmm... Egentligen skulle jag och Leona göra en detox, en fasta. Men grejerna vi beställde har blivit försenade så jag går och gör precis tvärt om. Jag ska snart iväg på en promenad och då kommer jag köpa glass till Leona. Jag kommer köpa glass till mig med och sen tänker jag äta den. Det blir också torsdagsöl på elGreco ikväll. Det är alltid trevligt. Jag har ingen aning om vad vi ska ha till middag ikväll men jag är sugen på något festligt.

Det är ju äntligen helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar