Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 15 februari 2011

Gamla vänner visar hur gammal man är.

Just nu befinner jag mig hemma hos Tomas. När vi båda två är lediga, vilket inte händer så ofta i vår skiftescykel så tänkte vi att vi kunde passa på att träffas och spela Eve Online ihop. Inte bara ihop på var sin sida om ett headset.

Om man skulle säga att Tomas är min äldsta eller längsta vän så skulle det vara fel då han inte är mycket äldre än mig och inte lång alls. Däremot är han den vän som jag har känt längst. Vi träffades en skoldag när jag gick i tvåan, sju eller åtta år gammal. Jag fick stryk i sandlådan och Tomas kom och jagade bort mina klass"kamrater".

Sedan dess har vi varit vänner. Tomas introducerade mig för Marvel, Transformers och framför allt Rollspel. Visst har det varit perioder under våra liv vi inte umgåtts men det har också funnits perioder då vi både arbetat ihop och umgåtts privat. Men det är ju genom att se på de man umgicks med som barn nu som man lägger märke till hur gammal man själv har blivit. Hur positivt det är har med andra aspekter att göra.

Det är på något sätt en lite betryggande känsla att ha kvar en vänskap som har varat i 23 år och fortfarande håller.

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar