Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


tisdag 1 februari 2011

Hos veterinären

Vår lilla katt Kitty är hos veterinären för att fixa tänderna. Det är röntgen och narkos och operation och vi har inte fått veta hur lång tid det kommer att ta.



Leona var och lämnade henne. Jag har jobbat natt så jag låg och sov. Tydligen var det ett snabbt avlämnande. Ett tack-och-hej-vi-ringer från kvinnan i receptionen. Man kan ju tycka att när man lämnar iväg en familjemedlem så kan man få reda på att såhär och såhär ska vi göra och så här och såhär går det till. Men det är ju min åsikt. Kanske är det bättre med ovisshet. Men det känns inte så.

Jag vill ju veta saker. Jag kan tycka att man kan säga en ungefärlig tid man ska höra av sig. Jag vet ju inte om det är idag eller imorgon de kommer ringa. De fick inget att veta om Kitty. Vi känner ju henne och hennes egenskaper men det kanske inte är något som är relevant för veterinären som ska behandla henne.

Det känns för mig som om vi kommer hitta en ny veterinär. Jag säger ingenting om vår nuvarande kliniks kompetens. Men jag känner att jag vill ha lite mer personlighet och inte så mycket kall effektivitet.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att Henrik på Djurkliniken här i stan är bra.
    http://www.djurklinikenangelholm.se/

    Hoppas att Kitty får komma hem snart.

    SvaraRadera