Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 27 februari 2011

Varje dag har ett syfte

Ännu en dag har blivit drabbad av ett syfte. Vi har redan internationella kvinnodagen, kanelbullens dag, internationella dagen för modersmål och dagen mot känsstympning och gud vet hur många fler.

Många av dessa är visserligen bra. Det säger jag inget om. De hjälper till att belysa problem i världen som kanske inte får så mycket mediatid och tidningar och radio tar gärna upp dessa ämnen på dessa dagar för att göra fler uppmärksamma på vad som händer. Kanske inte just kanelbullar men det får sin beskärda del av kvällstidningssidor den med.

Imorgon är det internationella musarmsdagen. Musarmsdagen... Kom igen! Börjar vi inte få lite brist på vettiga ämnen att ta upp och designera en hel dag till nu? Vad är nästa grej? Internationella nackspärrsdagen? Internationella dagen för de som lider av hicka? Internationella jag-hittar-inget-i-garderoben-att-ha-på-mig-dagen?

Ska vi istället för att ha namnsdagar ersätta systemet med att varje dag har ett syfte och en mening istället? Det hade väl varit något. I så fall vill jag som den som kom på det föreslå att fjärde september blir internationella livsnjutardagen. Om inte den finns redan...

Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar: