Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


fredag 1 juli 2011

Dag 1: Självporträtt



Kaffe är livsviktigt. Hemma har jag alltid mjölk i kaffet numera, för magens skull inbillar jag mig. Det tog ett tag att lära sig uppskatta kaffe med mjölk i men det har gått till den punkt när det känns konstigt att inte ha det... lattefärgat? Kan man säga så? Det känns lite dumt men okej...

På jobb dricks det svart. Har jag mjölk i där känns det bara fel.

Kaffe är en så stor del av den man är att det känns rätt så självklart att ha med kaffedrickande i ett självporträtt. Visst hade jag kunnat fokusera på något annat om mig för porträttets skull men nu blev det mitt goda kaffe. För jag gör ett gott kaffe. det har jag fått höra många gånger och från olika källor.

Jag dricker Zoegas. När jag träffade Leona så provade jag hennes föredragna märken men det var ingen hit. Nu dricker hon också Zoegas. Kaffe är en sån där grej som man förknippar sig lite med. Som man vänjer sig vid och helt inte vill lämna för att prova nåt annat. Det känns lite grann som man är otrogen om man byter kaffesort.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Jag dricker också svart på jobbet och med mjölk hemma.
    Började nog som någon form utav lathet.. Men nu skulle allt annat kännas konstigt och fel. / Nathalie

    SvaraRadera