Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


onsdag 6 juli 2011

Dag 6: Tema Grönt.


Det är grönt. Grönt är skönt säger de. Utgångar är markerade med en fin grön färg. Hur skön är en utgång? Andra saker som är gröna är förstahjälpenlådor och trafikljus. Ett grönt trafikljus är skönt för att det tillåter oss att avluta ett onaturligt stillastående och första hjälpen är ju också rätt så, skönt är kanske inte rätt ord men jag använder det ändå, skönt att få när man skadat sig. Och tänker man så så är en utgång rätt så skön om man befinner sig i till exempel ett brinnande rum. Så vi har konstaterat att grönt faktiskt i nästan alla lägen är skönt.

Men man kallar ju också nybörjaren grön av någon anledning. Man kan vara grön av avund och det är ju inte skönt. Jag vill föreslå att vi byter till att vara gul av avund eftersom gult är fult. Nybörjaren får vara grön fortfarande om hen är en skön person.


Följ min blogg med bloglovin

1 kommentar:

  1. Du använder ordet hen! :-D

    Vilket roligt inlägg. Du skriver så finurligt emellanåt. Gul av avund skall jag börja använda.

    SvaraRadera