Ja varför krångla till det? Det finns internetnicks, smeknamn, öknamn och allt möjligt. Jag är son, make, husse, vän, bror, kollega med mera till flera. Men när det kommer ner till minsta gemensamma nämnare i allt detta kommer man fram till Kent helt enkelt. Bara Kent. Och det är det bloggen ska vara. Inte Lord K. Inte Kindtand. Inte something cool in the title... Bara Kent.


söndag 3 juli 2011

Dag 3: En familjemedlem.



Det här är min far. Bilden är i och för sig nästan tjugotvå år gammal men det är ändå han. Min far Steen.
Även nu i vuxen ålder, så kan jag säga att min far är en av mina största förebilder. Hans sinne för heder och hans händighet. Hans humor och hans råd.

Några av mina bästa stunder med min far är när vi var ute i skogen på vintrarna och högg träd. Inte själva arbetet, som jag med ärlighet ska säga att jag inte var så förtjust i men gjorde ändå, men när man slitit i några timmar och vi där i tysta skogen satte oss i bakluckan och i lugn och ro drack en läsk och åt mackorna vi hade med oss. Lugnet över situationen, tröttheten man hade i kroppen. Naturen. Min far. Sen satte vi igång igen. Han med motorsåg och jag bärandes på ved upp till vårt släp. Allt luktade kåda, näsan rann och vinden kunde bita. Jag kanske tyckte det var jobbigt då. Nu ser jag tillbaka på det med värme i hjärtat.

Följ min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver om din pappa. Jag ser att ni liknar varann lite grann.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Ja tittar man snabbt mellan bilden på far och bilden på mig uppe i vänstra hörnet ser man definitivt en likhet. Annars brukar folk säga att jag är mest lik min mor.

    SvaraRadera